Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-22, 11:42   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Så interessant Floksa. Er du villig til å dele dine observasjoner fra dyrene ? Jeg selv måtte bite i feminist fordommene når jeg fikk sønner. Intressene de hadde fra ung alder av, kan ikke styres var min erfaring.

Vi har av og til dyr som avviker. En ting er de som har fysiske endringer. Kviger som er tvilling med okse er ofte født uten livmor. De kan utvikle seg som kviger eller få skikkelig oksepreg. Hermafrodittisme Skjer jo også. Oftes på geit men skjer også hos andre arter. Men dette er jo biologiske «feil».
Mer interessant er de som fysisk er som de skal men som ikke stemmer lell. I fjor hadde vi en kvige. Alt normalt. Men hun tok ikke kalv. Det viste seg at oksen vår var helt uinteressert i henne. En okse som har bedekt mange, mange kyr og ikke var særlig kresen. For å si det slik. Denne hadde helt vanlig kvigeoppførsel. Hun ble slaktet da vi ikke har så mye bruk for en ku som ikke tar kalv. I år har vi litt samme. Men hun har også avvikende oppførsel og tildels avvikende utseende. Hun skal også slaktes på grunn av avvikende oppførsel. Det var bestemt før vi oppdaget at oksen ikke ville ha henne.
Kjønnsorganer og livmor er helt normale.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat