Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-22, 10:22   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte hjemmefra - spm vedr innkjøp av utstyr og organisering av det hele

Sånn har vi gjort det:

1.
Kjøper nytt og billig hvis nødvendig, brukt hvis det er tid til det.

2.
De får ta det de får når jeg betaler; det de kan arve eventuelt det rimeligste hvis jeg kjøper nytt.

3.
Rimelig og fornuftig.

4.
Det de må ha. Kjekt å ha-ting de ønsker seg er glimrende jule- og bursdagsideer. Herremannen fikk for eksempel dyr kokkekniv sist jul, og Frøkna fikk stavmikser året før.

5.
Jeg har betalt innenfor rimelighetens grenser og så lenge de har akseptert punktene over. Vil de ha noe jeg ikke synes er nødvendig og/eller som er for dyrt, må de bruke egne penger.

6.
Jeg var med da begge flytta første gang (Frøkna var uansett bare 15), og stiller ellers opp hvis det passer seg, sånn at da Frøkna etter 4 år flytta til ny by i fjor, samtidig med at Herremannen flytta hjemmefra, hjalp jeg begge. Til sommeren flytter han sammen med kjæresten, og da har jeg ikke mulighet til å hjelpe dem fordi jeg er på ferie.

7.
Jeg planla alt for Frøkna ved første flytting, men hun var veldig aktiv i prosessen.

Da Herremannen flytta i fjor var han veldig avslappa, så det ble nok til at jeg tok litt for mye ansvar på hans vegne. Det må planlegges skikkelig når man flytter 120 mil.

Frøkna organiserte og planla alt da hun flytta til ny by i fjor, så der var det bare å hjelpe til.