Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17.mai?
Korps-leder her også, men her driver ikke korpset med noe morgen - spilling. Jeg savner det sånn objektivt sett, men det er ikke aktuelt å innføre. Det eksisterer ikke vilje i foreldregruppa til så mye som å ordne noe spiselig en gang i mnd (altså ca en gang hver i løpet av året) så frokost 17. Mai er utopisk. Og det hører sammen med morgen - spill.
Og jeg liker jo dagen sånn den er.
Ungene skal møte kl 11, toget går 1130, jeg går bak korpset i tilfelle noen mistet noter eller skal knytte skolisser etc. Førsteklasse, med minstemor, går bak korpset. Full kontroll på ungene.
Mannen er leder i fau, og fau er 17. Mai kommite, så han får ta seg av å levere kaka jeg skal bake i dag, han skal vel heise flagg og i alle fall være på skolen og orge. Etter toget og klassisk underholdning i plana er det is og kake og pølse og lodd.
Vi er der til vi er så slitne at vi drar hjem, trolig egenelig til alt er ryddet for det er da mannen er ferdig, jeg satser på at han plasserer bilen på parkeringa tidlig på morgenen sånn at vi kan kjøre hjem. Eller så må vi skrape sammen energi nok til å gå. (det er bare snakk om en drøy km, eller, to forresten dersom snarveien fortsatt er stengt pga er digert hull og en gravemaskin)
Mine foreldre kommer og ser toget og underholdningen, så stikker de til naboskolen og ser de andre barnebarna der.
Siden toget på tanteungenes skole starter etter at vårt er i mål (noen musikanter går i begge), er vi heller ikke ferdig til lik tid, og har med årene droppet felles middag etterpå, så vi drar nok bare hjem selv og faller sammen på sofaen. Grille noe kanskje, middagen er fakrisk ikke i boks, og hvile bena.
Jeg vet sånn ca hva jeg skal, men har altså ikke strøket bunadsskjorter, pusset sølv, ordnet kake eller skaffet middagen enda. Ingenting, ingenting er klart.