Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-22, 23:47   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens russefeiring og ekskludering

Jeg tenker at dette vel bare er symptomer på det som gjerne skjer i ungdomsgruppen uansett. Det er mange ungdommer som føler seg utenfor og ensomme også utenom russetiden og uten at det er russebusser involvert. Og ingen har spesielt lyst til å ta tak i det. Skolen mener at de er store nok til å ordne det sosiale selv, foreldre klarer ikke kontrollere det lenger og ungdommene blir overlatt til seg selv til å finne ut av ting midt oppi en tid som nok er utfordrende for de fleste.

Helt ærlig tror jeg dette kommer til å fortsette helt til alle gruppene samarbeider om å endre det. Og kanskje er det litt lovende at det er trend på tiktok å lage russeklær og utstyr billig selv. Det viser jo at det finnes motvekt til å bruke titusenvis av kroner på russetiden. Men jeg tror at så lenge foreldre hjelper til med finansiering, skolen tilrettelegger for russetid rett før eksamen og det gir sosial status å ha buss og klær med design som viser at du tilhører de kule, så kommer det til å fortsette.

Og så er jo ikke dette ensidig positivt for de som faktisk får bli med i de rette gruppene heller. Det er nok mange som føler seg presset til å bruke mer penger enn de egentlig vil og til å delta i utestenging av frykt for selv å bli utestengt. Jeg lurer på hvor mange som sitter og teller kroner på en studenthybel et halvt år etterpå og tenker at det kunne vært fint å ha litt av de pengene nå?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat