Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-22, 12:58   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

- Jeg kunne lett spist vegetarisk, men det får høylytte protester fra resten av familien. Nå prøver jeg å holde på en vegetarmiddag og to fiskemiddager i uken. Og jeg spiser ikke en «voksenporsjon» kjøtt til kjøttmiddagene. Men jeg må innrømme at det handler mer om smak og behag, enn miljø.

- Der kan jeg bli bedre. Jeg kjøper riktignok mye brukt, og mye skyldes stadig endrede altiviteter og aktivitetsnivå de siste årene. Men ikke alt.

- Snakker vi hvite/brunevarer av elektriske artikler? For de lever langt lengre enn 7 år hos oss. Det samme gjelder jo forsåvidt mindre ting også, som datamaskiner, høyttalere etc. Det er vel wearables og mobiler som varer kortere.

- Flyreiser reduseres antagelig ikke. Jeg/vi har flere turer til Oslo/Rikshospitalet i året,og det må bli forbudt om jeg skal slutte å fly frem og tilbake. Vi kunne i teorien tatt tog, men i praksis innebærer det to ekstra dager, med evt fravær fra jobb/skole.

- Bilene må vi også ha. Vi bor på et sted med veldig dårlig kollektivtilbud. Minst tre dagee i uken hadde jeg brukt en hel arbeidsdag på å komme meg til/fra behandlingstimer som varer 1-1,5 timer. Men bilene er bruktbiler, den ene er elbil, og vi har dem lenge.