Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-22, 21:18   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer Citroen E-C4 eller Opel Mokka-e

Har "originalen" av disse bilene - Peugeot e2008. Batteri, drivverk, plattform, mye av interiør etc. er det samme. Peugeot, Citroën og Opel er samme konsernet.

I hvert fall når jeg sjekke tidligere, var det for e-C4 litt bedre pris tatt utstyret den kunne bli levert med i betraktning. e2008 kom tidligere enn e-C4 og hadde i utgangspunktet lavere rekkevidde, men med 2022-modellen har e2008 fått en oppgradering på dette området (er vel nå etter spesifikasjonene 345 vs 350 km rekkevidde elns, der vist noe av forskjellen ligger i at e2008 er satt opp litt mer "sportslig" med raskere akselerasjon).

Av disse tre, synes jeg Peugeot-en er den fineste. Størrelsemessig er den litt større enn Mokka-e - usikker på hvor stor forskjellen er mot e-C4, men tror det er ganske så små forskjeller i praksis selv om noen mål er litt større på e-C4. Interørmessig virker e2008 også penere/stiligere.

Har hatt e2008GT Pack i ganske nøyaktig ett år. Pga. mye hjemmekontor har bilen "bare" gått 15000 km så langt - uten problemer.

Appen er strengt tatt elendig (og er i praksis den samme så vidt jeg forstår, med et litt forskjellig design på noen områder). Hovedbruksområdet mitt for den blir å sjekke hvor mye batteri det er på bilen og evt. gjøre endringer på forvarmingsplan eller starte forvarming manuelt. Ladingen ellers styrer jeg via Easee-appen eller via Tibber-appen som er integrert mot Easee-laderen.

En god del steder blir gjerne e2008 og e-C4 å finnes hos de samme forhandlerne. Her hos B.O. Steen står de side ved side i butikken...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 14-03-22 kl 21:31.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat