Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-22, 13:01   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.880
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saus til røkt svinekam

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva slags saus er vanlig/godt til røkt svinekam? Har aldri kommet på å lage det selv, og det er år siden jeg fikk det servert, så jeg husker ikke hva slags saus jeg har fått til. En slags brun saus? Sjysaus?

Jeg lager brun saus av kokevannet til svinekammen. Fosskoker det for å koke det inn og lager brun saus med mel og smør og det innkokte vannet. Smaker til med salt og pepper, kanskje litt soyasaus, ev. en buljongterning også om det er litt lite smak. En fløteskvett helt til slutt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat