Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-22, 08:03   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan bistå ukrainer som er strandet i Norge

Jeg er i den noe bisarre situasjonen at en venninne av meg fra Ukraina er her i Norge på ferie nå. Planen var at hun skulle reise hjem til Ukraina snart, men det går selvsagt ikke nå. Det går jo ikke engang fly inn i landet.

Hun er i Norge som turist, og kan derfor i utgangspunktet kanskje ikke jobbe? Hun jobber innenfor IT og har mulighet til å jobbe fra hvor som helst. Er det greit om hun fortsetter med å jobbe for sin eksisterende arbeidsgiver, men nå fra Norge? Hvordan går vi fram for å finne ut slike ting?

Bør hun forsøke å få (midlertidig?) flyktningstatus? Hvordan går hun i tilfelle fram? Er det sannsynlig at hennes ukrainske bankkort kan slutte å virke, og hva gjør vi i tilfelle? Hun er på rundreise i Norge nå, så det kan bli en ganske så akutt problemstilling som vi vil slite med å hjelpe henne med.

Setter pris på alle tips!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat