Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-22, 21:40   #31
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ansvar føler du - i samfunnsdebatt på internett og her på FP?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ja, det er utmattende!

Jeg er også påståelig og sta og full av ord og blir opprørt når noen faktisk tar FEIL eller enda verre - LYVER.

Jeg føler ikke noen ytringsplikt, men jeg er redelig og skriver bare ting jeg vet er sant og blir sjokkert, lei meg og sinna når noen beskylder meg for å ikke snakke sant.
Innimellom lider jeg av ganske utpreget ytringslyst, da.

Jeg er aktiv i lokalpolitikk og etter jeg ble det har jeg ytret meg mye sjeldnere på nett enn før. I tillegg har årene som folkevalgt gjort st jeg har mistet troen både på nett-diskusjon og kommentarfelt.

Det som også uroer meg er hvor lite kontakt det er mellom politiske fora og hvermannsen- også engasjerte og oppegående innbyggere. Derfor vil jeg oppfordre sterkt til å engasjere seg i politikken (lokalt) fremfor å gå til kamp via internettet. Meld deg inn i et parti, delta i demokratiet. Ta plass og bli hørt. Slik det er i dag er det de færreste som gjør nettopp det og det er med på å opprettholde uhensiktsmessige holdninger og strukturer.

Noen kommuner er kommet lenger enn andre, men de fleste steder styres fortsatt av hvite menn i aldersgruppen 55-70+. Med noen hederlige unntak riktignok, men det er få som representerer oss her på FP- kunnskapsrike, opplyste og fremtidsrettede.

Jeg er den eneste i min kommune i aldersgruppen 25-40. Og det er i et kommunestyre på 39 folkevalgte. Demografien i kommunen vår er definitivt ikke representert…