Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-22, 02:05   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Ja, helt klart! Og jeg lurer på når folk skal forstå at det koster å produsere mat, og man må rett og slett slutte å presse priser på slikt. Det går utover bøndene og dyrevelferd. Det siste er min store kjepphest, og en diskusjon jeg ofte tar. Det som slår meg er at folk sier gjerne at de er opptatt av dyrevelferd - helt frem til de ser prisen. Men nå var det ikke det vi snakket om her, så jeg skal la den ligge ( ), men det er nok overførbart til generell matproduksjon også; nordmenn er gjerne enig, helt frem til de skal dra frem lommeboken. Og jeg leste nettopp en sak på VG om tomatproduksjon og helt ekstreme økte kostnader til strøm og gass i disse tider. Disse økte strømprisene (sammen med gass, kunstgjødsel, økt rente etc) får virkelig store følger for så mangt. Så håper vi egentlig kan en gang for alle få ryddet opp i misforståelsen om at mat skal være billig. Det koster det det koster, og da må vi betale nettopp det.