Tråd: Phil & Ted
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-07, 08:37   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Phil & Ted -

Jeg har akkurat hatt en lengre diskusjon med Tinetoff om dette:

Mine spørsmål/antakelser, Tinetoffs svar:

Sitat:

- Når minstemann er født, legger man dette barnet i en slags klaff på baksiden av hovedsetet, evt. oppi en myk bag. Eldstemann sitter i hovedsetet og kan ikke legges ytterligere bakover.
Nei, man legger hovedsetet helt flatt, og putter minsten oppi der. Evt. i en mykbag. Eldstemann sitter i søskensetet som monteres foran, og kan ikke legges tilbake på e3-en, men kan vel justeres i to posisjoner på Sport-en.

- Når minsten blir mer enn ca 3-4mnd kan man sette dette barnet i søskensetet bak/under, mens eldstemann sitter foran i hovedsetet. Ingen kan sove.
Ja, bortsett fra at 3–4 måneder er for tidlig for minsten etter min smak. Min yngste fikk ikke sitte bak før hun var seks måneder, men da kunne hun også sette seg opp selv. Som sagt, på Sport kan du regulere søskensetet noe bakover, men ikke på e3, og da kan kanskje søskensetet brukes noe tidligere til minstemann.

- Dersom minstemann skal sove, så kan man legge minsten i hovedsetet bakoverlent, for deretter å klikke på søskensetet OPPÅ hovedsetet, slik at eldstemann kan sitte oppi dette. Søskensetet må (enkelt) demonteres for å få ut minstemann.
Dette er den samme modusen som nyfødtmodusen. Det går an, i hvert fall så lenge man kan ha babyen i bag, å ta ungen ut bakfra uten å demontere søskensetet. Hele baksiden av kalesjen er dekket av en gjennomsiktig plastflapp som er festet med borrelåser, og som kan åpnes/fjernes etter behov. Det går for øvrig også fint an å ha det eldste barnet sovende i hovedsetet mens en våken minstemann sitter foran i søskensetet.

Jeg ville gått for Sport i stedet for en brukt e3, jeg tror den er forbedret en god del. Det høres veldig kjekt ut med regulering på søskensetet, og så har det kommet bedre regulering på håndtaket også.

Vi har temmelig nøyaktig to år mellom våre, og vi hadde veldig stor glede av vogna fram til de var nesten to og fire. Jeg savner den nesten litt fortsatt. I hvert fall på lengre turer. Men vår eldste er en makelig vognelsker, da.

Så ut fra min forståelse av temaet:
Baby ligger flatt i hovedsetet. Storebror/søster sitter i søskensetet montert oppå. Når det største barnet er levert i barnehage antar jeg derfor at man man demontere søskensetet og legge det igjen i barnehagen dersom man ønsker det.

Men Tinetoff er eksperten, altså!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat