Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-22, 14:51   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hen og de/dem?

Knerten lever i en verden hvor mye av dialogen med jevnaldrende foregår på engelsk, og det medfører at han direkteoversetter en del til norsk som blir direkte feil. Jeg vet at jeg er "gæmlis" når jeg påpeker dette, men mener også at det er et poeng å vedlikeholde norsk språk på en god måte.

Så det er nok også dette som gjør at jeg synes det norske ordet hen er å foretrekke fremfor noe som så tydelig er oversatt på engelsk og som på norsk får flere betydninger.

Men; hvis dette er viktig for noen, så bruker jeg det begrepet de ønsker seg. Selv om jeg ikke mener at det er det "riktige". Dette er mye viktigere for dem enn for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat