Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-22, 20:15   #37
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For meg er det helt åpenbart at det er det. Vaktmesteren, naboen og han selgeren (jeg har litt kognitiv svikt, så husker ikke navnene) er den ene. Den som gjør at Ronja opplever omsorg, men som likevel svikter når det kommer til stykket. Svikter er kanskje hardt og brutalt, for selvfølgelig er det vanskelig for de voksne, vi har kanskje alt for stor respekt for privatlivet her i Norge.

Helt på siden, men da datteren min var baby, hadde hun ørebetennelse og skrek og skrek og skrek hele natten. Morgenen etter ringte naboen vår på, en mann jeg aldri hadde hilst på før, og fortalt at han hadde vært våken pga. ramadan og at han hadde hørt henne. Han lurte på om det gikk bra med oss. Først ble jeg helt satt ut, nesten rasende, hva faen liksom. Hva tror han om oss??? Men så skjønte jeg hvor fint det er, at han bryr seg, at han sjekker når han hører et lite barn gråte panisk hele natten. En nabo fra Norge ville aldri gjort det.

Ikke helt sant. Når vi akkurat hadde flyttet inn og Storesøster var baby ringte naboen vår på fordi hun hadde hørt langvarig gråt (husker ikke nå hva årsaken var). Hun har terrasse mot oss. Jeg husker også at jeg ble litt tatt på senga, men synes i retrospekt at det jo bare er fint at man bryr seg OM.