Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-22, 10:54   #13
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.803
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har noen lest Der det finst fuglar av Maren Uthaug? (særemne i norsk, 3 vgs)

Jeg synes også det er en forskjell. Feks Huset med den blinde glassveranda, som du nevner, Charlie. Denne leste jeg som veldig ung og den var veldig sterk å lese og gjorde stort inntrykk på meg. Men den presenterer jentas side og det brutale og grusomme med å bli utsatt for incest. Det som, for meg, er vanskelig med Der det finst fuglar er det at forfatteren også presenterer overgriperens side. Og overgriperen normaliserer, forsvarer og bagatelliserer dette. Jeg synes det er brutalt å presentere det for en vgs-elev. Tenk om man har en elev som selv er utsatt for slike overgrep? Elevene har ikke selv valgt boka, de har fått den utdelt.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat