Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-22, 15:54   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av eldre Norrøna fjellanorakk

Mamma sydde en gang vindtett anorakk og skibukse i noe veldid tynt, men vindtett bomullstoff. Ser for meg at det er stivt når det er vått, men mykt når det er tørt. Jeg har sydd skibukse i bomullskanvas som ble kjøpt direkte fra Norrøna sent i forrige århundre. Selv etter mange års bruk og vask så står den også av seg selv dersom jeg setter den opp. Særlig nå etter at jeg lappet diverse slitasjedeler med svart solid stoff (også bomull, men enda kraftigere).

Andre gamle anorakker (i bomull) som jeg har arvet (har visst en ting for dette) er supermyke, men er tilsvarende lite vindtette når det blåser som værst. Bomulla sin beste egenskap er jo at den tåler juling da. Mulig den blir mykere med tøymykner, men aner ikke om den blir mindre motstandsdyktig mot vann og vind av det.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat