Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-21, 21:12   #13
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Millen: Jeg synes det er noe helt annet når det faktisk stenges, da er situasjonen veldig tydelig for arbeidsgiver og alle andre involverte. Nå er jo tilbudet åpent og er ment å være åpent, mens folk tydeligvis holder ungene hjemme fordi de ikke har samvittighet til å sende dem dit (bortsett fra meg, da ).

Kaija: Jeg ser at mange mener at det å "ha mulighet" til å holde ungene hjemme er å være hjemme, uavhengig av om man skal jobbe der eller ikke. Og det stusser jeg på, fordi jeg opplever absolutt ikke å ha mulighet til å ha ungene hjemme nå om dagen, med mindre barnehagen faktisk er stengt og jeg må. (Du skriver at det gjelder mtp egen familie, og det blir jo et litt annet spørsmål, så jeg lurer på når det gjelder å holde dem hjemme av hensyn til barnehageansatte.)

Hvilken mulighet man har vet man best selv, og det er en vurdering andre ikke skal ha mye med å gjøre. Jeg har dager jeg ikke jobber, men hadde barna vært yngre, hadde jeg likevel som regel ikke hatt mulighet til å ha dem hjemme da, fordi denne tiden er nødvendig av helseårsaker. Det ville jeg i grunn ikke flagget til noen.

Hensyn til barnehage/sfo-ansatte er det fint å ta om man kan. For situasjonen er virkelig ikke grei på en flekk mange steder. Men jeg synes ikke en skal forvente det. I mitt tilfelle m jentungen hjemme nå, er færre i klassen en ekstragevinst.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat