Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-21, 22:07   #949
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har vasket en. Pleier ikke stryke den; trengs ikke. Det er en duk i tykt stoff som min mor har kjøpt på Samos for mange år siden. Den er rød og hvit. Kab n brukes på begge sider. Legger på en rød juleløper jeg har arvet etter min morfar. Med Hadeland nisser og lys blir det jul. Siste jul i dette huset.

Jeg har en kjempestor og nydelig duk i naturfarget lindamask, som vi bruker på middagsbordet, som svigerfar kjøpte til oss på en reise i Øst-Europa. Henger den opp dryppvåt fra vaskemaskina, og da blir den nesten helt glatt, men når den strykes blir den mye finere. Stoffet blir litt blankere og spillet i damaskmønsteret kommer tydeligere fram. Også har jeg en ganske stor, gammeldags juleduk som min mormor har brodert, som også må strykes. Ikke minst fordi det vevde båndet som er sydd langs kanten krymper i vask så det må strekkes og strykes for at det ikke skal trekke resten av duken samme som et rynkebånd. Har noen andre duker også, men de er mindre og tar ikke så mye tid å stryke.