Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-21, 12:05   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.317
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan nå ut til sårbare familier?

Ikke lett dette her, vi bor et område med ulike bakgrunner, og der jeg stort sett kan plukke ut på mine barns trinn hvilke familier det gjelder. Informasjonen har jeg gjerne fra verv som klassekontakt eller i idrettsaktiviteter. Kontaktlærerne vet det nok også. Så viktig at tilbudet er lokalt, helst slik at de kan gå dit hjemmefra (transport koster tid, penger eller overskudd som foreldrene ikke har)

Også veldig viktig at det ikke fremstår som stigmatiserende å delta, min erfaring er feks at man ikke ønsker å arve i familier med dårlig råd, mens middelklasse familier gjerne vil arve. Så tilbudet må gjelde alle. Mange av disse barna 'måtte' slutte når treningsavgiftene begynnte å øke for å delta på treninger på fotballen feks. Så tilbud om støtteordninger bør gies uoppfordret fra starten av, sånn at spillerne selv vet om at støtteordningene finnes. Ofte er det helsesøster/avdelingsledere som hjelper familiene med å finne frem.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat