Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-07, 18:47   #67
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en Märtha-tråd! - bør hun si fra seg prinsessetittelen?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Selvsagt kan hun få arve på lik linje med deg og meg og resten, MEN formuen er også bygget opp av penger og de pengene kommer vel også fra folket vil jeg tro. Dessuten er jeg absolutt ikke overbevist om at hun ikke har andre offentlige tilskudd. Rettere sagt, jeg vet det nesten med sikkerhet. Hvem betaler dessuten sikkerhetsvakter, livvakter? Neppe Märtha og Ari.

Det er nok ikke en formue bygget opp av appanasje. Det norske kongefamilien er veldig formuende, og mesteparten stammer nok fra Dronning Maud, eller også muligens direkte fra Dronning Victoria. Hvor stor denne formuen var en stor overaskelse fra noen år siden. Kong Olav var jo det siste gjennlevende barnebarn av Dronning Victoria.

Det har også vært arv fra familien Haralsen og fra bestefar Kong Olav. Det er a ikke uvanlig at man hopper en generasjon mht arv. Märtha har en vesentlig privat formue og det vil ikke berøres på noen måte.

Arveretten vil være til tronen, og som nummer fire i rekken er den uansett mest teoretisk. Den kan skilles fra en prinsessetittel. Som det ble påpekt har ikke Kongens søstre arverett og har ikke hatt det, men har prinsessetittel.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat