Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-21, 16:34   #6
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beitedyr og hyttefolk

Jeg tenker at dette må være kommunen og utbyggers ansvar å vurdere før byggetillatelse blir gitt. Nå virker det som om det i liten grad har skjedd. Jeg har lest flere artikler om denne type konflikter. Jeg er faktisk jevnlig på hyttetur på Kvamsfjellet i vinterhalvåret som oftest. Har aldri hørt denne konflikten nevnt.

Tenker at dette med å være redd for storfe er noe bonden må ta på alvor, ikke hersketeknikke at det gjelder bare 'dumme' byfolk. Og hyttefolket må selvsagt ta hensyn og gi dyrene plassen de trenger. Kanskje en veiledning via vel foreningene om hvordan en skal ta hensyn til dyrene kunne hjulpet. Og tror det var litt lenger sør at gjerder ikke var tillatt, og det virker vel upraktisk. Små gjerder rundt uteplassen rett ved hytteveggen bør tillates, men ikke inngjerding av tomtene.