Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-21, 07:56   #17
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skalldyr og bibelen

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvis du hinta til meg så skrev jeg at "kristne ikke følger GT så mye", noe helt annet enn at kristne ikke følger GT. Jeg burde nok ha skrevet "De færreste kristne følger alle påbud og forbud i GT". Og takk og lov for det. Når det gjelder Syvendedagsadventistene så fulgte ikke de GTs matråd konsekvent på 1970- og 1980-tallet i hvert fall, men jeg tror de er strengere nå.
EDIT: Jeg må lære meg å skrive mindre hardt, jeg blir jo stuss når jeg leser på nytt. Unnskyld.

Hintet ikke til deg, bare generell info., fordi religiøse kostholdsråd ofte forbindes med feks muslimer,men det er mange religioner som har det, også jøder og kristne.

Slik jeg har oppfattet det i min ferd i SA i det tidsrommet du nevner, var det «strengt» i alle typer menighetsarrangementer, inkl. barne- og ungdomsarbeid, bl.a. var pølsene på speiderleir soyapølser. Alt var vegetar på arrangementer, men ikke alle var vegetarianere hjemme. Men kostholdsråd i SA ligger til plikten om å ta vare på kroppen/ Guds tempel såvidt jeg oppfattet det og er ikke et spørsmål om frelse i og for seg, så det var vel en del som spiste både pølser og reker på privaten. Det var ikke noe man hadde lyst til å snakke høyt om på møter. De unge i SA har gått fra å være litt rare på 70/80-tallet til å bli Grünerløkkatrendy med falafel og rawkaker, det unner jeg dem. Det ligger ikke for meg, da. Men gris unngår jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat