Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-21, 14:55   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Saftig sjokoladekake som er sukkerfri - hjelp

Jeg tok utgangspunkt i denne: https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/rullekake/
men brukte ca 60 g bakesukkr (kjøpes på tights.no- og er den jeg synes har minst bismak) i stedet for sukker.
Jeg lot være å ha sukker utenpå, for jeg synes det blir litt bismak av det om man får de sånn dirkete i munnen.

Sukkerfri sjokoladekake fra pose? Fortell? (Kan være greit når man har litt mindre tid)

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Deler du evt oppskrift på den rullekaken?

Jeg har en mor med diabetes som helst baker sukkerfrie kaker, men hun fikk ikke til rullekaka og ga opp å få bunnen sukkerfri. (etter at hun ikke får tak i et eller annet annet "sukker" hun har brukt, tror jeg ?) Det er "mormorkaka" som hun har hatt med i selskap til barnebarna i årevis, så den savnes

Nå skal hun visst lage ei sukkerfri sjokoladekake fra pose til guttungens bursdag til uka, så får vi se hvordan det blir. (og jeg er helt i villrede, for han hadde bedt meg lage sjjololadekake, og regnet med at mormor hadde med "mormorkake", så det spørsom jeg bør lage rullekake da, det kan være med sukker forsåvidt siden hunh lager den andre. Men interresert i sukkerfri rullekakeoppskrift uansett.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat