Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-21, 17:31   #77
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.082
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transkjønnede og idrett

Jeg ser "ikke menneskrett" kommentaren min provoserer noen. Det er selvsagt en flåsete kommentar, men jeg synes faktisk det er verre å sammenligne det å konkurrere på elitenivå med tvangssterilisering av urbefolkning o.l. For meg blir det å skulle tillate transkvinner (som har vært i mannlig pubertet, som Polyanna sier) å delta i kvinneklasser i de aller fleste idretter helt feil konkurransemessig for de andre deltakerne. Det framstår for meg som misforstått inkludering og toleranse. Jeg tror mange (sier ikke at det gjelder folk her) ikke tør å diskutere dette av frykt for å bli stemplet som intolerante. Selv har jeg en datter som er veldig aktiv i FRI, og er ungdomskontakt for unge som sliter med egen kjønnsidentitet, et annet barn der begge bestevennene har skiftet juridisk kjønn, og vi er i det hele tatt i et miljø der alle mulige tilnærminger til kjønn og seksualitet er normalt. Vi har også diskutert dette både nå og tidligere -først da hun australske Hanna skulle delta i håndball VM, etter først å ha deltatt for herrer noen år tidligere, og nå i forbindelse med OL. Gjennomgående er alle de ungdommene jeg har snakket med som selv er enten usikre på egen identitet eller har skiftet, eller er fluid helt klare på at de mener at biologisk kjønn må avgjøre konkurranseklasse på elitenivå der dette kan anses som en fordel. Problemer oppstår først i mine øyne når du snakker om idretter der det kanskje ikke er en fordel. Men da mener jeg flere idretter bør ha åpne klasser i utgangspunktet -f.eks i endel av skyteøvelsene, dressurridning og sikkert flere.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat