Sv: Hva strikker du nå?
Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.
Jeg har tenkt å strikke meg denne.
Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre med størrelse. Jeg er nok XL over brystet, mens jeg er L rundt midjen. Vil ikke ha for stram over puppene, men heller ikke for løs rundt magen. Tror dere det er overkommelig å endre størrelse ved fellingene inn mot midjen? Strikkes heldigvis overfra og ned, så jeg kan prøve underveis. Skal for en gang skyld strikke prøvelapp. Trenger ofte ikke, for jeg holder oftest oppgitt strikkefasthet veldig bra, men aldri brukt Nepal, og ved strikking av babytepper og sjal med hullmønster blir arbeidet mitt ofte litt større enn målene.
Så må jeg selvsagt finne ut hvilken farge jeg vil ha....
Jeg har begynt, men trenger noen råd.
Jeg har begynt med XL. Min strikkefasthet her tilsier midt i mellom L og XL, så det er perfekt. Har nå satt av til ermene og passer fint over skuldre. Jeg har begynt på bol-delen. Men her kommer "problemet". Allerede etter 5 cm skal det felles noen masker hver 6. cm mot midjen. Og jeg vil jo at det skal svinges inn mot midjen. Men 5 cm etter ermene er ikke der mine pupper er på det breieste.... Vet jeg ikke har sprettpupper, men er det vanlig å begynne innsving etter bare 5 cm? Har egentlig lyst til å strikke litt lenger før innsving, men samtidig er kjolen lang og blir etterhvert tyngre, så kanskje den siger naturlig ned så den passer perfekt over puppene? Men det ser jeg ikke nå når jeg prøver den på...
Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare kjøre på?
Mulig jeg feller mer så jeg ender mot str L i livet, men det er liksom lettere da å justere underveis. Ble bare litt vrient øverst...