Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-21, 20:27   #8
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Etablere grønnsakshage for dummies

Jeg har nettopp laget meg pallekarmer med nyttevekster nå. Har to karmer i høyden stående på bakken. Om du skal ha tre i høyden anbefaler jeg å ha annen fyllmasse nederst. Jeg hadde papp i bunnen, så litt kvister (hadde ikke så mye å ta av), så jord. Det gikk 20 40 liter sekker på tre store pallekarmer, og da var det fortsatt plass til en del mer jord.

Jeg er så heldig å ha Magica i nærheten så hun forsynte meg med tomatplante, agurkplante, brokkolier og en stor bunt gressløk. I tillegg har jeg sådd litt bladsalat og en pallekarm med jordbærplanter. Så har jeg planter krydderurter (ferdige planter) i en blomsterkasse på verandaen, oregano, mynte og basilikum. Veldig spent på hva som kommer etterhvert og om jeg greier å holde liv i de. Nå står alle ved inngangspartiet så da er det lett å huske på å vanne når jeg kommer hjem fra jobb.