Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-21, 20:05   #96
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I gym mener jeg at det ikke spiller noen rolle hva man setter inn. Det tar tre runder for å slå ut en pokemon uansett, og de som gjør det, de gjør det. Man får ingenting igjen for å sette inn sine beste.

Dette er i beste fall en sannhet med modifikasjoner.

Rett etter at en pokémon er satt inn i en gym (eller rett etter at noen har "matet" den med et golden razz) så har den tilnærmet maksimal "motivasjon". Motivasjonen for en pokémon ses som et hjerte over pokémonen når denne står i en gym. Hvis hjertet er helt rødt, så har pokémonen full motivasjon.

Etter en stund i gymen vil motivasjonen gradvis gå nedover. Dette vises ved at hjertet "tømmes" for rødfarge. Hvor raskt og hvor mye avhenger av hvor høy CP pokémonen i utgangspunktet har. Jo høyere CP, jo raskere går motivasjonen ned. (Sjekk ut denne artikkelen for mer spesifikk informasjon.) Jo lavere motivasjon, jo enklere å slå en pokémon ut av en gym. Hvis ingen av pokémonene i en gym har noe rødt igjen i hjertet sitt, så skal det holde å slå ut alle disse én gang for å ta over gymen.

Fra artikkelen over har jeg forstått følgende:

Pokémon med CP mellom 10 og 300 vil i svært liten grad miste motivasjonen. Altså vil motivasjonen holde seg høy og hjertet vil beholde rødfargen lenge. Det anbefales dermed å putte på en sterk pokémon med CP under 300 om man tenker at man vil at denne pokémonen skal stå lenge i gymen. Anbefalinger i artikkelen er Shuckle. Jeg vil tro shaddow-pokémon med lav CP også kan fungere.

Pokémon med CP mellom 300 og 2322 er i en mellomfase hvor motivasjonen holder seg relativt greit men uansett faller raskere enn for en pokémon som har CP under 300. En pokémon med CP over 2322 mister svært lett motivasjonen.

Så er det også viktig å vite hvilke pokémon det er lurt å sette inn i en gym, og hvilke som det ikke er lurt å putte inn. Man kan jo putte hva som helst inn i en gym, men om du ønsker å stå lenge, så er det enkelte pokémon som er bedre enn andre.

Det er mange forskjellige meninger om nøyaktig hvilke som er best, men det ser ut til at Blissey (utviklingen av Chansey) regjerer på topp i de fleste oversikter. Blissey har svært høy HP (healing power), noe som gjør at den trenger mange slag før den besvimer. Etter Blissey er det flere andre som sies å være gode: Metagross, Snorlax og Slaking er alle noe man kan vurdere. Eller som sagt - en pokémon med CP under 300.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat