Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-21, 11:17   #48
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.649
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg mener at man ikke har vondt av noe er hverdagsmat og noe er spesialmat / helgeturmat / feriemat. Og noen ganger kan man overraske i hverdagen også. Men alt trenger ikke være like godt rett og slett, det gjelder både voksne og barn og det gjelder de fleste måltider. Noe er helt grei mat til hverdags og det kan barn også venne seg til. De aller fleste.

Nå driver jeg med utstrakt kjepphestridning, merker jeg, men denne hverdagsmaten må altså ikke være brødskiver. Det finnes annen enkel, sunn, billig, hverdagslig, temmelig kjedelig mat i kategorien «grei» som ikke er brødskiver. Det er poenget mitt. Og noen av dere snakker som om det bare er brødskiver som faller innenfor den kategorien. Det er jeg himmelropende uenig i, hvis noen skulle være i tvil.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

En del andre alternativer er for meg rett og slett for usunne til at jeg vil at barna skal ha det med stadig vekk (wraps, baguetter, nudler, pasta, mellombar). Jeg synes også det blir for dyrt hele tiden å putte oppi noen av de gode ferdigkjøpte alternativene, så en basis med type brødmat og noe ved siden av, der dette "noe" kan være en innkjøpt småting, men stort sett oppskåret frukt, er vår løsning.

Hm, grove baguetter, fullkornswrap og -pasta mener jeg er fullverdige alternativer til grovbrød ernæringsmessig sett.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, jeg oppfattet rett og slett HI i denne tråden annerledes enn deg.

Fair enough.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg ser absolutt at det ble spurt om alternativer til brød og at min overraskelse over hva som faktisk finnes i de 1000 matpakker rundt omkring, kanskje ikke var riktig å komme med i denne tråden, men jeg trodde at tråder hadde lov til å utvikle seg litt.

Jo, sant nok. Og det bidrar jeg visst til selv også.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat