Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-07, 14:13   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snu ryggen til barna

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette blir vel omtrent som å forkynne i en ivrig menighet at Gud er god - å gjøre (den åpne) døren høy og (den åpne) porten vid.

Ja, ikke sant.

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Oppfølgingsspørsmål: Hvor lenge er det egentlig praktisk mulig å la dem sitte bakovervendt? Vi har skikkelig plassmangel i stasjonsvogna allerede, med setet til Try, og om ikke lenge skal jo lillesøster også ha plass baki der.

Det var ikke noe problem å ha Frøkna bakovervendt til hun var 3,5 år i alle fall, og hun er lang. Vi monterte setet mellom forsetene, i midten bak, og det gir vesentlig bedre plass enn om man monterer det bak et av forsetene.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

(Hadde i grunnen holdt meg unna HTS pga deres markedsføring OG at de ikke produserer seter som går over 18 kg)

I praksis er det vel ikke så veldig stort problem at bakovervendte seter bare går til 18 kg? Det er vel de færreste som bytter sete fordi barnet har blitt for tungt? Når barnet snus forover (hvis det skjer etter fylte tre år), bør det jo uansett over i en beltestol, siden disse er bedre for de litt større barna som sitter fremovervendt.

Frøkna har langt fra passert 18 kg ennå, og hun ble 5 i juni. (Ja, jeg vet at det er forskjell, men mange unger er det vel ikke som bikker 18 kg før fylte fire år, eller?) Vår Acta Cosmic går til 25 kg, men jeg vil gjerne se det barnet som får plass i den stolen når det er 25 kg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat