Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-21, 15:05   #33
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken av disse kokebøkene til tenåring som skal lage middag?

Her i huset er vi veldig ujevne på det med å involvere barna i matlagingen, og de er veldig ujevne i motivasjonen. Men begge er sånn tålelig flinke til helt basic ting, som kutting og steking (f.eks. wok) og enkel baking (brownies og muffins, hveteboller med litt hjelp). Kanskje de rett og slett er modne for å lage middag et par dager i måneden?

For en tid tilbake fikk jeg det for meg at storebror skulle lære seg å lage skikkelig brun saus, fra bunnen, med bruning av smør og mel på lav varme over tid. Det er ikke så ofte vi har sånn middag, men tanken var at han skulle få lage det hver gang vi har det sånn at det blir en sånn gammel matkultur-skill som han har. Det gikk bra de tre-fire første gangene, da ga jeg instrukser og så gikk jeg ut av huset. Men sist gang (i går, faktisk) sto jeg over ham og kommenterte og veiledet hele tiden. Jeg tok også over røringen på et tidspunkt. Helt til han ropte "NÅ GJØR DU AKKURAT SÅNN SOM NÅR DU SKAL HJELPE MEG MED MATTELEKSENE! DU BARE TAR OVER!"

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat