Sv: Ønskelistetråden
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Hvordan er ChiaGoo-pinnene sammenlignet med KnitPro? For jeg hatet mine KnitPro, og gikk tilbake til vanlige strikkepinner. Jeg opplevde at de stadig vekk løsnet fra kabelen uansett hvor stramt jeg strikket, og et par av kablene ble også ødelagt. Har derfor en helt fantastisk samling vanlige strikkepinner... Har vurdert Addi, for de har et annet festesystem, men så var det det med strikkepinnesamlingen min, da. 
Jeg har både Addi og Knitpro skrupinner, og foretrekker Addiene, nettopp av de årsakene du nevner: Vanskelig å få Knitproene til å sitte skikkelig (Ja, jeg skrur til med den lille pinnegreisen), av og til faller kablene delvis ut av skrufestet, og selv om de ikke ryker, skaper de lugging. Det toppet seg da en pinne skrudde seg ut midtveis i et strikketøy med over 600 masker på pinnen. Det strikketøyet ligger fortsatt i skammekroken et sted, jeg ble så sur!
Addiene er litt vanskeligere å få tak i, så jeg har færre vaiere og ikke en sånn skjøtesak man kan skru inn for å prøve genser, men festesystemet er mye enklere og mindre luggete, og lacepinnene er skarpe og deilige.
Grunnen til at jeg ønsker meg Chiaogoo-skrupinner, uten at jeg har prøvd de utbyttbare, er at de faste rundpinnene jeg har av det merket er de aller, aller beste strikkepinnene jeg har prøvd. Glatte, spisse, solide, og vaieren er uovertruffen. Den er solid, men veldig fleksibel og god til magic loop.