Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-21, 12:53   #178
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.675
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

I det siste har jeg lært veldig mye!
1) At noe skal strikkes som bare firkanter betyr ikke at det er enkelt. Fordi ...
2) Montering er grusomt!
3) Heldigvis for meg sa nokon at hun ikke gidder å strikke ting som må monteres, så jeg vet at det er mulig, og hvis ikke hadde jeg faktisk ikke giddet mer.
4) Montering er et pirkearbeid jeg bare ikke har tålmodighet til...

Jeg har strikket ferdig alle delene til genseren for mange dager siden, men jeg orker ikke å montere ermene, så ligger den bare pent brettet sammen på kontoret og ler av meg. Og jo lenger den ligger der, jo styggere synes jeg den er.

5) Strikking er ikke en superbra hobby for folk som er så selvkritiske at A er et absolutt minimum av hva man bør kunne forvente og B og under er stryk og evig fordømmelse.
6) Burde snakket med psykologen min om dette, kanskje.

Men i det minste er det god øvelse da. På det der selvkritiske greiene. Om jeg monterer genseren kan babyen ha den på seg når hun sover i vogna. Det er det ingen som ser.

7) Jeg skjønner at man må øve for å bli god.

Så derfor strikker jeg nå et skjerf. Fordi ...

8) Strikking er ikke akkurat enkelt og lavterskel. Man må ha riktig pinner og riktig garn og strikkefisk og maskemarkører og nåler og alt mulig.

Så mens jeg venter på det, strikker jeg skjerf og øver. Det blir bedre for hver gang. Har begynt og tatt opp igjen tre ganger, som et slags selvpiningsrituale. Men nå er jeg på vei, tror jeg. Skjerfet er lavterskel da. Samtidig som det føles litt kult, fordi det er hakket mer avansert enn bare frem og tilbake i det uendelige.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat