Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-21, 11:00   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.271
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fugler på fuglebrettet

Jeg har alltid vært glad i fugler, og har matet de helt siden jeg var barn. Nå bor jeg i leilighet uten hage så det er ikke like lett lengre. Men jeg har nå et fuglebrett hengende og så legger jeg ut noe mat på hagebordet til svarttrosten og rødstrupene. De foretrekker jo å holde seg på bakken.

Det ene huset jeg bodde i i England hadde stor hage, og der fikk vi ofte besøk av et ekorn som hadde mistet litt av halen. Vi la ut blant annet hasselnøtter og valnøtter med skall til det. Noen ble gravd ned i blomsterpotter og glemt, og spirte om våren. Det var sånn jeg fikk meg valnøtt- og hasselnøttre.

En annen gang fikk vi besøk av nøtteskrike. Den var lett å kjenne igjen på lyden. En morgen katten og jeg kom ut i hagen satt den på gjerdet 1-2 m unna og kikket på oss med hodet på skakke. Katten holdt på å gå ut av sitt gode skinn, men fuglen brydde seg ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat