Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-21, 21:18   #53
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Noe jeg kan si her på FP men ikke på FB: Jeg bruker ferdig pizzadeig. Fungerer utmerket!

Jeg deler ferdigdeigen i to slik at den størrelsesmessig passer på pizzastein og med pizzaspaden min. Snur deigen opp-ned på bakepapir melet med Tipo 0-mel, slik at den klissete delen kommer opp. Flytter deretter over på nytt papir (slik at bunnen lett sklir av papiret etterpå) og har på litt saus og et lag med ost. Bretter kantene inn, slik at ikke osten renner av når den smelter. Så har jeg på litt kjøtt (kokt skinke, spekeskinke+blåmuggost, kyllingfilet) og/eller grønnsaker, og så er det inn i ovnen med bakepapir og alt. Etter noen minutter (når bunnen har blitt litt fast) drar jeg papiret ut av ovnen og steker videre uten papir. Blir kjempegod pizza!

Et tips til uventet kjapp og god pizza: Klem noen fedd hvitløk i en boks med crème fraîche. Smør over pizzadeigen og dander skrivet ost over bunnen. Brett inn kantene, og stek til osten er godt smeltet og bunnen sprø. Ta ut av ovnen, og legg på avokadoskiver og røkt laks. (Du kan toppe med dill, men det er ikke noe for meg.) Sjokkerende godt! Hvis du syns laksen er for skarp, så kan du eventuelt steke pizzaen med den røkte laksen på.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat