Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Enig med mange her at jeg hadde nok undersøkt litt nærmere før jeg hadde solgt og flyttet.
Jeg hadde vurdert å gått og snakket med fyren jeg altså, noe á la: "Det går rykter i nabolaget om deg som gir meg bekymring. Om du ikke vil snakke om det så er det jo greit, men nå har du en sjans til å komme med din versjon". Det er forunderlig hvor ofte folk svarer ærlig når man spør rett ut. Man kan jo faktisk få et svar som beroliger også, sykt nok som det er, at han går på eldre jenter etc, eller navn til kontaktperson i politiet etc som kan eventuelt gi flere opplysninger.
Jeg tenkte også det. Hvorfor ikke ta seg en direkte prat? Da kan han fortelle sin versjon, og da vet han også at de vet og innser at det er lite lurt å prøve seg på naboungene. Ikke vet jeg hvordan en pedofil tenker, men en skulle tro de tenker at de fort ville bli mistenkte dersom overgrep skjedde i nabolaget. Samtidig så kan det jo være at de blir helt irrasjonelle og ikke klarer å styre seg om anledningen byr seg...
Ellers så er jeg enig i at det er ille at man ikke får vite sånne ting før man flytter inn en plass, samtidig så kan jeg forstå at man ikke akkurat flagger at naboen er pedofil når man ønsker best mulig pris for huset da.
|