Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-21, 00:00   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boka som formet deg - leseprosjekt 2021

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Disse romanene gjorde sterkt inntrykk på meg, mange kanskje pga av at jeg var ung og mer mottakelig da jeg leste dem? Men tror de fleste står seg ok i dag også:
Sult, Knut Hamsun
Lasso rundt fru Luna, Agnar Mykle
Styrtet engel, Per Olov Enquist
Beretningen om et varslet mord og Kjærlighet i koleraens tid, Gabriel Garcia Marquez
Ringenes Herre, Tolkien
Fuglane, Tarjei Vesaas
Skammen, Bergljot Hobæk Haff
Et halvt liv, V. S. Naipaul
Min Kamp, Karl-Ove Knausgård

Vi har mye lik smak i norske bøker, Galathea! Både Lasso rundt fru Luna, Skammen og Min kamp står høyt oppe på min liste også. Jeg leser omtrent bare norsk skjønnlitteratur. Blant dem som gjorde inntrykk da jeg var yngre og mindre gretten og kritisk, var også Salme ved reisens slutt av Erik Fosnes Hansen og Forføreren av Kjærstad. Og Roy Jacobsens Seierherrene.

Jeg vil også nevne Elling-bøkene, som alltid har vakt en merkelig gjenkjennelse i meg. Det gjør også Nina Lykkes bøker, særlig Oppløsningatendenser. Disse har vel kanskje ikke formet meg, men gjort meg lykkelig i den forstand at de beviser at man ikke er helt aleine i verden som mer eller mindre gal. Jeg lo så jeg gråt av Oppløsningstendenser, men ingen jeg har forsøkt å prakke den på har gitt noen respons.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat