Sv: Hva strømmer du nå #2
The Undoing (HBO). Meget bra, og var overhodet ikke skuffet over slutten slik flere her inne (og andre steder) har ytret. Det er alltid befriende med en realistisk og jordnær slutt. Det enkle er i noen tilfeller det beste. Når det er sagt så synes jeg karakteren til Kidman var spesielt merkelig. Hvorfor var hun skrevet inn som psykolog når hun helt åpenbart ikke hadde nytte av det whatsoever i sin rolle?! Det hadde vært langt bedre om hun hadde hatt et annet yrke. Det ble rett og slett ikke troverdig. Og jeg står fortsatt til de grader ved at det er vanskelig å leve seg inn i Kidmans karakterer når mye av mimikk har forsvunnet i ansiktet/munnen.
Love Life (Sumo). Ganske så herlig serie med Anna Kendrick som en ung kvinne i NY på leting etter kjærligheten. Spenner seg over mange år, så kult å se endringene. 30 min eps.
The Expanse (Prime). Nettopp startet på denne, og spesielt den ene delen av historien ble jeg umiddelbart dratt inn i og klarer nesten ikke å vente på at vi får sett neste ep. Digg å ha mange sesonger foran oss selv om vi synes det er deilig med de kortere miniseriene også.
His Dark Materials (HBO). S2 er så langt ekstremt god. Egentlig bedre enn S1, selv om den også var veldig bra. Liker at de bruker god tid på å bygge opp, og jeg må bare si at slow paced entertainment er det nye gullet.
Anne with an E (Netflix). Mulig jeg har nevnt denne før, men ser denne med Eldste, og hun er like forelsket i den som jeg, og det varmer jo et mammahjerte Jeg identifiserte meg enormt med Anne selv som barn, så et veldig hjertelig gjensyn. Vi gruer oss innmari til det er ferdig (ser S2 nå).
The Mandalorian (Disney+). Sett ferdig S2. Det er alltid litt sånn "åååh, nei, jeg kan jo ikke utrope en klar vinner?!" når man skal velge årets happening på serie-fronten liksom, men Mando har kapret hjertet mitt så til de grader. Eller det er vel kanskje mer riktig å si Dave Filoni og Jon Favreau, siden det er de to som har skapt dette. De har rett og slett fått frem mye av det jeg synes både gamle og nye Star Wars har manglet.
Og hvis noen trenger et serietips til juleferien og dere ikke har sett Away på Netflix, så vil jeg absolutt anbefale den.