Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-20, 12:37   #582
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.708
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

I min verden er det ikke rarere at noen sier "stjernen" og "konen", enn at andre sier "stjernå", "itte", "veit itj" og andre uttrykk som ikke er direkte skriftbaserte. Å benytte "ei" foran substantiv bød meg i mot fra barneskolen, jeg føler det helt unaturlig for min del. Akkurat som at vennene mine fra landsbygda utenfor Hamar legger trykket på helt andre steder i ord enn hva jeg gjør. Andre må si hva de vil.

Og ja nettopp Pøbel; det er jo sånn jeg prater. Ikke et bevisst valg jeg tar.

Nei, ikke rarere enn andre dialekter, jeg var bare, i min uvitenhet, ikke klar over at det også var dialekter på østlandet som ikke bruker hunnkjønnsbøyning og -artikler (trodde det var et bergensfenomen), derfor lurte jeg på om det bare var skriftlig, eller om dere sier det slik muntlig også. Er mer interessert i dialekter enn interiør, og ble mer opptatt av dette enn av antall adventsstjerner tillatt per hjem.

Min erfaring er ellers at jåleri har svært lite å gjøre med hvordan man bøyer substantiv. Så det falt meg faktisk ikke inn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv