Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-07, 18:04   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Obiora ble lei seg og fortvilet fordi han ikke fikk hjelp til å feire sønnens tolvårsdag. Han ble behandlet veldig dårlig og nedlatende av saksbehandler og det ble overhørt av flere. Det er mange øyenvitner til episoden som i tillegg ble filmet. Han ble kvalt, og flere av vitnene oppfattet det som skjedde og ropte at politiet måtte gi seg.

Når man har hatt "politiblikket" for lenge, (eller jobbet innen andre yrker som møter mennesker i rare situasjoner) uten at det er kontinuerlg fokus på etikk, så skjer slike ting. Man begynner å se på dem som dyr og behandler dem deretter. Svarte. Kvinner. Fattige. Sosialklienter. Rusmisbrukere.

Jeg ønsker mer fokus på yrkesetikk blant politifolk, folk som jobber i akuttmedisin og de som gjennom yrket sitt møter mennesker som er nederst på rangstigen. Holdningene i politiet til de gruppene jeg nevner har sjokkert meg mang en gang.

Vel, det er en grunn til at politiet ble tilkalt, og det er en grunn til at de måtte bli fysiske. Hadde det vært i USA hadde han blitt skutt, i Norge bærer ikke politiet våpen, og må derfor "få kontroll" over kjeltringene på andre måter. Det er synd at det skjedde, men å gi politiet skylden, blir ikke riktig. Og det er heller ikke riktig å blande inn rase.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat