Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-20, 16:12   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.705
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy munnbind-tråd

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg sydde nærmere 100 stk i påsken til en lokal institusjon. Jeg brukte Tone Solheims mønster og ett som en veterinærklinikk hadde lagt ut. Sistnevnte var enklest da det er et rektangel som man legger tre legg på, men tilbakemeldingene fra de som brukte disse munnbindene var at Tine Solheims satt best og var mest behagelig. Jeg lager noen slike til oss også etterhvert, men må få kjøpt noe tettvevd stoff først. Jeg gruer meg også en smule, det er utrolig kjedelig og ganske pirkete arbeid, iallfall hvis man skal sy det fint i tillegg til trygt. Jeg anbefaler forresten å bruke messingtråd over nesen som man surrer til vlieselin rundt og stryker fast. Blomstertråd og piperensere ruster fort i vask. Messingtråd brukes blant annet til bildeoppheng. Jeg kjøpte på Jernia.

Alle stoffer må vaskes på kokvask, helst 2-3 runder før klipping. Dette er både for at stoffet skal krympe seg tett nok og for at det ikke skal krympe ut av form eller bli for lite etter kokvask.

Messingtrås, surre vliselin og stryke fast. Surre med den siden som strykes fast ut da? Og stryke fast i stoffet?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat