Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Opprinnelig lagt inn av Retz, her.
Jeg synes det er enklest å forholde meg til anbefalinger og «bør» som regler. Hvor unntak bare er tillatt hvis det er tvingende nødvendig.
Ja, det er jo enklest, da slipper man i allefall å være usikker på om man gjør noe galt.
Når det gjelder samvær framover tenker jeg at det viktigste er at man unngår å smitte hverandre, mer enn nøyaktig hvor mange man er sammen. Passe på avstand, håndvask etc. At det er "bør" i stedet for "skal" betyr selvsagt ikke at man kan gi blaffen i anbefalingene og leve som før (svar til Isprinsessen). Vi skal alle unngå å spre smitten, og anbefalingene er råd om hvordan vi best kan sikre oss for å greie dette. Hvis man ikke følger rådene slavisk så må man i det minste ha et bevisst forhold til hvorfor, og hva man da gjør i stedet, for å være på den sikre siden.
Jeg synes det er litt rart at voksne folk tenker at dersom det ikke er en absolutt regel, som det er straffbart å bryte, så er det bare fritt fram. Men har man problemer med å skjønne forskjellen er det best å forholde seg til anbefalingene som strenge regler (selv om det da blir enda mer forvirrende når ulike personer gir ulike anbefalinger).
Sist redigert av My : 17-04-20 kl 07:52.
|