Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-19, 10:48   #74
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.612
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker vel at det er så vidt innafor fordi det ikke bryter norsk lov om for eksempel hatefulle og diskriminerende ytringer eller oppfordring til kriminelle handlinger. Om det hadde stått "hasj er kjempekult" eller "bare røyk hasj, det er ikke så farlig som folk vi ha det til", så ville det vært over streken. Men de har bevegd seg bare tett opp til, og ikke over, den streken, ved en bildebruk som antyder det ovenstående, men ikke sier det rett ut.

Jeg syns som sagt det er veldig problematisk, syns de burde latt være, forstår veldig godt rektorene som absolutt ikke ønsker dette, men syns likevel ikke forbud er greit (nå er jeg generelt veldig lite for forbud og sensur).

Nå er det vel nettopp «hasj er kjempekult» det står.

Jeg synes det er veldig greit at hva som kan vises på en skole reguleres.
Jeg studerer for tiden på en høyskole. Økologisk landbruk. Der er homøopat en viktig del. Dette undervises vi ikke i, fordi læreren faktisk ikke har lov til å lære oss om dette. Helt greit synes jeg, selv om homøopati er helt lovlig. Hverken rasistisk eller hatefullt. Det finnes til og med homøpatiskoler i Norge. Jeg synes det er greit og viktig hva skolene tillater og ikke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat