Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-06, 10:54   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansettelse og graviditet

Jeg tenker at dersom man er i den situasjonen at man er gravid og arbeidssøker, så må man kanskje skjule det. Jeg synes imidlertid det er et poeng hvor langt man er kommet i graviditeten. Dersom man er mindre enn ca 15 uker på vei, så kan man alltids etterpå late som om man ikke visste dette da man var i intervju. Dersom man er høygravid, er det jo lett å se uansett. Dog ikke før man kommer på intervju.

Jeg syns også det er av betydning hva slags firma du søker jobb i. Sker du i stat/kommune eller andre veldig store selskaper så er "skaden" mindre om du ikke sier noe som gravid på intervju. Det er også mindre personlig at man har "løyet" til en leder i et stort firma, enn dersom du søkte jobb som en av tre ansatte i en liten bedrift som jobbet hardt for å slå seg frem.

Ikke misforstå meg nå. Jeg syns ikke det er rett at vi skal være nødt til å lyve her. Men realitetene er slik at vi blir diskriminert på dette området, og det er desverre en nødvendighet noen ganger. Det finnes heldigvis svært oppegående arbeidsgivere som klarer å se forbi dette, evnt ikke se det som en hindring i det hele tatt, men de er nok desverre i mindretall.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat