Tråd: Stressa 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-19, 09:54   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stressa 2019

Milford - litt av poenget er jo at to burde klare å prioritere for å få hverdagen til å gå opp. Når det er en voksenperson i en familie er jeg helt enig i at det er en helt annen hverdag og helt andre utfordringer.

Jeg hadde også fått helt spader av den naboen din. Jeg blir helt sprø av voksne damer med voksne barn som velger bort deler av yrkeslivet av rene bekvemmelighetshensyn. I hvert fall hvis de i tillegg mener å vite noe om hva andre også burde bruke mer av tiden sin på - som feks å ha det pent og ryddig.

Jeg mener at det er et samfunnsproblem at det er kvinner som velger bort jobben når summen av livet blir for mye. For hvis dette hadde vært en måte alle hadde taklet opplevd overload på, ville vi vel sett en mer utjevnet sykefraværsstatistikk?

Jeg synes det er ille at folk er stressa og ikke har det bra i hverdagen. Men når hun Kamille-damen sier at hun alltid vil føle seg mislykket når hun slenger en frossenpizza i ovnen, tenker jeg at hun faktisk må eie det problemet selv. Det er ingen som dør av en frossenpizza i ny og ne. Ja, det er et samfunnsproblem at folk opplever at de må levere på absolutt alle områder hele tiden. Men vi er jo alle en del av dette samfunnet, så da må vi vel alle kunne skjerpe oss bittelitt, da? Når hun, som redaktør og journalist skriver at hun vil føle seg mislykket fordi hun serverer frossenpizza, så er jo hun en del av problemet. Hun sier vi må snakke om det. Og det er jeg enig i. Men vi kan vel ikke bare si at vi ikke tenker å løse problemene på den mest åpenbare måten, nemlig å senke kravene til oss selv?

Jeg griner da ikke på nesa av at folk ikke rekker å lage middag fra bunnen hver eneste bidige dag?
For mange handler det faktisk om å prioritere. Hvis man blir stressa av alt man har å gjøre, så må man heller velge bort noe, da. Selv om man ønsker å gjøre alt, så MÅ man ikke gjøre alt.

Disclaimer - dette gjelder altså A4-familien - ikke alenevoksen-familiene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat