Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-19, 14:02   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innspillet til hvordan jevne ut kjønnsforskjeller i skolen - hva syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste artikkelen fra sosiologisk tidsskrift som du lenket til for meg, og det slo meg at jeg ikke er sosiolog. Det er nesten morsomt at det er mulig å tolke grafer så forskjellig, for i motsetning til artikkelforfatterne så var jeg slett ikke enige i at det er en grunnløs svartmaling av gutter basert på de dataene som ble presentert. Gutta gjør det jo langt dårligere på skolen enn jentene, selv om det selvsagt finnes både gutter og jenter som befinner seg i "motsatt" ende av skalaen.

Noen dokumentasjon på hvordan det er i andre land har jeg ikke sett (men har heller ikke lest hele NOUen).

Jeg har ikke mulighet til å finne det nå, men ser man detaljert på Pisa-rapportene ser man at situasjonen for gutter i Finland er mye verre enn for gutter i Norge. Spesielt på lesing ligger guttene der langt bak.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat