Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-19, 13:44   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor velge hybrid?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg driver også og funderer. Vi bruker nesten ikke bilen til hverdags, hovedtyngden er faktisk til og fra Trysil. Dermed er Tesla den eneste reelle elbilen, og jeg får ikke den som firmabil (gjenkjøpsavtalen er fortsatt svært dårlig). Men jeg kan ikke tenke meg at en hybrid er et miljøvennlig valg for oss, særlig siden vi trenger 4WD og bilen er tung nok fra før.

Bilavtalen går ut om et år, så jeg er vel nesten for sen allerede for å bestille elbil i alle fall.

Vi har outlanderen. Da jeg "måtte" kjøre til jobb, brukte jeg under 0,02 l/mil i snitt på jobbkjøringen min.
Vi kjører ca 1/3 av veien til hytta på el. Vi kan lade på hytta. Nå bruker jeg ikke bil til jobb, så nå går den nesten bare turer på over 3 mil, og det er kanskje en gang i uka, utenom når vi drar til hytta da. Så nå ligger vel totalsnittet vårt på 0,4 l/mil

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat