Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-18, 20:58   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.569
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt eksempel på fattigdom?

Jeg stusser litt på flere utsagn i tråden. Man blir ikke automatisk en person med full kontroll av å ha lite penger. Den type oversikt går ofte (men selvfølgelig ikke alltid) hånd i hånd med å være ressurssterk. Å være lavtlønnet går ofte (men selvfølgelig ikke alltid) hånd i hånd med å ha mindre ressurser.

Når man alltid vil være fattig kan en slik tur være nettopp det som gjør at man føler seg hvertfall litt innenfor. Jeg lever med fire barn i en husholdning som er godt under det som er definert som fattigdom. Selvfølgelig betyr ikke det at barna sulter eller fryser, men det er noen faktorer som er avgjørende, nemlig at de har besteforelder på begge sider med gode ressurser og et ønske om å bruke disse på barnebarna. Uten det ville mine barn opplevd en betydelig større "utenforskap" enn de gjør i dag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat