Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-18, 08:38   #90
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nå tenker jeg generelt på de som spiser mye usunt. Ikke konkret på HI.
Og godteri gjør vel mer skade på kroppen enn hva vekta viser. Det farlige fettet vises nødvendigvis ikke i speilet.

Og igjen, signalene vi sender til barna våre synes jeg er viktig. Selv om man selv har full kontroll på helsa med å spise store mengder godteri er det ikke sikkert at en tenåring er like heldig. Jeg ønsker å gi mine et godt grunnlag for å ta riktige valg senere i livet. Om grunnlaget er en haug snop i uka så har jeg jo vært med på å gi de dårlige vaner. For det er vel opplest og vedtatt for lenge siden at usunn mat ikke er bra for helsa.

Jeg er forsåvidt enig med deg, og er ganske kjip mot ungene. Selv om jeg i perioder har fråtset, så er det i skjul for barna.

Likevel, kostholdet består av veldig mye mer enn bare helgesnop. Det er neppe noe sunnere å leve på ferdigpizza eller bruke frityrkokeren til mange måltider, spise "loff med sirup" eller ikke spise noe særlig frukt og grønt.

Jeg syns det høres ut som om de fleste som svarer i tråden spiser mindre usunt enn snittet. Men det er antagelig lettere å stå fram i en slik tråd med sunt kosthold enn omvendt. Ser man på tallene for hvor mye godteri og sjokolade Nordmenn spiser i løpet av et år, så er det mye mer enn det de fleste oppgir her.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat