Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-18, 10:15   #243
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det ER fortsatt et strukturelt problem at det OFTE er en belastning som kvinner står alene i, mens menn går inn i sin livs gullalder og slipper unna.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så dette tydelig hos mine svigerforeldre.


Det ser jeg hos svigerfar også. Han har tre sønner. Svigermor ble syk og døde for 10 år siden. Svigerfar er nå dement og bor i bofellesskap. To av sønnene bor i umiddelbar nærhet og den tredje (min mann) bor i en annen landsdel så vi tar ikke del i det som trengs å gjøres rundt svigerfar. Det er sønnene som tar seg av svigerfars økonomi, men det er svigerdøtrene som handler klær, følger svigerfar til legetimer og passer på at han har alt han trenger.

Mamma bor i en annen landsdel enn jeg og broren min så om/når hun trenger hjelp må hun nok flytte nærmere oss. Broren min er heldigvis en som tar sin del av ansvaret og vel så det så jeg frykter ikke at jeg blir stående med alt, og det er heller ingenting som tyder på at hun vil trenge hjelp med det første.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat