Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-18, 11:06   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rent generelt har jeg tenkt gjennom denne perioden, og nå aktualisert av Tonning Riise-saken: Er det veldig klart hva som er et "varsel"? Har partiene (over hele fjøla) et avklart forhold til hva et varsel ER, når noe skal "registreres" som et varsel, og hvordan det skal håndteres videre?

For det er ikke så rart at det kommer varierende meldinger om hvorvidt det har vært varsler, hvis man ikke har hatt et system for å fange opp at noen for eksempel nevner for sin nærmeste leder eller partikollega at "fyttikatta, jeg hadde en ubehagelig opplevelse med NN på forrige landsmøte! Syns du jeg skal gjøre noe, eller... Æsj, altså!" Hvis det ikke er rutiner for at sånt registreres et sted, så vil jo ikke partiet kunne svare rett ut på om det har vært "varsler".

Ja, bare en setning som "Hold et lite øye med han derre Unge Høyre-lederen utpå kvelden, når det er ungjenter i nærheten, han kan være litt vel ivrig" - eller hvordan nå samtalene har gått, burde egentlig være varsel nok, i bøtter og spann.