Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-18, 09:10   #319
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er så skremt etter å ha hørt unge jenter snakke om #metoo der alle mente kvinner må tåle såpass, det er da måte på hva vi skal reagere på osv. Det som gikk igjen var "skal det ikke være lov å tulle heller, nå da?".

Personlig synes jeg det må være lov å tulle. Med de man vet tåler å bli tullet med og innenfor rimelighetens grenser. Noen mennesker er jo glad i litt seksuelt fjas, mens andre liker det ikke. VET man at personen synes det er innenfor, man kjenner personen godt og alt er greit, kjør på, men det er jo søren meg ikke det dette handler om!

En gang i tiden var jeg med i Røde Kors, der var det karsk på bordet og klåing på småpikene fra tidlig kveld til sent på natt. Joda, de aller fleste menn i førti årene synes dette var fjas, tull og bare moro. Jentene lo med der og da, og meldte seg ut av Røde Kors etterpå. Ingen ville være festbremsen. Så joda, det skal være lov å tulle og fjase, men ikke på bekostning av andre.

Dette ble litt på siden, men etter å ha overhørt denne samtalen ble jeg bare så innmari oppgitt. Det må være vanskelig å være den jenta som sier "Nei!" når alle andre mener at det må være lov å tulle litt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat